in

5 rad, jak obniżyć cholesterol domowymi sposobami

5-rad-jak-obnizyc-cholesterol-domowymi-sposobami

Cholesterol jest to związek potrzebny do właściwego funkcjonowania całego organizmu. Jego nadmiar może jednak doprowadzić do poważnych kłopotów. Nie wszyscy mają bowiem świadomość, że wysoki poziom lipidów wiąże się z ryzykiem wystąpienia chorób sercowo naczyniowych. Osoby, którym wyszedł w badaniach wysoki cholesterol powinny przede wszystkim skonsultować wyniki z lekarzem.

Warto wiedzieć, że wysokie stężenie cholesterolu we krwi może przyczynić się do zaburzeń gospodarki lipidowej w organizmie. Liczne badania dowiodły również, że wysoki poziom cholesterolu może doprowadzić do takich chorób jak: miażdżyca, zawał serca, udar mózgu czy choroba wieńcowa.

W ocenie ryzyka występowania chorób serca bardzo pomocne są normy cholesterolu. Rekomendowane jest zatem wykonywanie cyklicznych badań. Nie należy obawiać się, że w przypadku podwyższonego cholesterolu konieczne będzie przyjmowanie dużej ilości leków. Ludzie nie zdają sobie bowiem sprawy, że możliwe jest zredukowanie poziomu cholesterolu domowymi sposobami.

Zdecydowana większość osób zastanawia się jak obniżyć cholesterol domowymi sposobami. Wystarczy regularnie, każdego dnia, stosować się do pięciu punktów.

Jedzenie owoców

Polecane do walki z cholesterolem są przede wszystkim jabłka ze względu na błonnik. Badania dowodzą, że wystarczy jeść 4 jabłka dziennie, by zmniejszyć cholesterol o 25%. Ponadto wspomniane owoce są doskonałym źródłem polifenoli oraz pektyny, które z kolei wpływają na poprawę przemiany materii. Należy również wiedzieć, że błonnik posiadają: agrest, maliny, jagody, winogrona czy porzeczki.

Z kolei orzechy (laskowe, pekan, brazylijskie, włoskie, ziemne, nerkowce), a także migdały zawierają wielonasycone kwasy tłuszczowe, które z kolei oddziałują na zmniejszenie poziomu złego cholesterolu. Według badań jedzenie 70 g migdałów dziennie może zredukować wysoki cholesterol o 10%, a 50 g orzechów o 5%.

5-rad-jak-obnizyc-cholesterol-domowymi-sposobami2

Jedzenie warzyw

Warto postawić w codziennej diecie na zielone warzywa takiej jak szpinak, groszek czy sałata. Posiadają one bowiem enzymy, które hamują wchłanianie cholesterolu LDL z posiłków do jelit. W obniżeniu cholesterolu bardzo może pomóc także czosnek. Wystarczy jeść tylko dwa ząbki dziennie.

Rekomendowane są także rośliny strączkowe. Nie wszyscy mają świadomość, że zjadanie zaledwie pół filiżanki fasoli gotowanej każdego dnia przez okres 12 tygodni może zmniejszyć cholesterol LDL o 7%. Ważne jest również jedzenie każdego dnia 5 porcji różnych warzyw.

Czerwone wino

Czerwone wytrawne wino jest bogate w niezwykle korzystne dla zdrowia polifenole. Ten składnik diety bardzo pozytywnie wpływa na wysoki poziom cholesterolu. Ma to zatem bardzo ważne znaczenie w przypadku profilaktyki chorób układu sercowo – naczyniowych. Rekomendowane jest zatem okazjonalne spożywanie 250 ml wina w przypadku mężczyzn, paniom polecane jest 125 ml.

Oliwa oraz olej rzepakowy

Oliwa z oliwek, a także olej rzepakowy, przede wszystkim tłoczone na zimno, mają w składzie jednonienasycone kwasy tłuszczowe. Pomagają one zredukować wysoki poziom złego cholesterolu. Warto zatem jeść surówki z sosami w oparciu o oliwę.

Unikanie produktów zawierających wysoki cholesterol

Kolejnym sposobem jest wykluczenie z diety produktów zawierających wysoki cholesterol. Należy do nich zaliczyć: salami, masło, smalec, słodycze, fast foody, napoje słodzone, ciasta biszkoptowe, sery żółte i pleśniowe, a także mięso wołowe i wieprzowe.

Ile chemii jest w warzywach i owocach?

Ile chemii jest w warzywach i owocach?

Przyszłość energii odnawialnej w Polsce

Przyszłość energii odnawialnej w Polsce