Ekologiczny tatuaż na żywności, czyli natural branding

Niniejszy artykuł pod tytułem Ekologiczna biżuteria: modna i na czasie nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Ekologiczna biżuteria: modna i na czasie należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Już od dawna wiemy, że plastik nie jest niczym dobrym dla otaczającego nas środowiska, a także dla naszego zdrowia. Wciąż jednak wiele firm pakuje produkty żywnościowe w folie. Z tym problemem może sobie poradzić nowa technologia laserowych tatuaży. Jeśli jeszcze o niej nie wiesz, to w tym artykule znajdziesz na jej temat kilka informacji.

Eco tatuaż – metoda natural branding

Natural branding to innowacyjna, ekologiczna metoda znakowania warzyw oraz owoców za pomocą laserów. Sposób ten jest w 100% bezpieczny i zgodny z obecnymi normami UE. A co najważniejsze każdy produkt zachowuje swoje wartości odżywcze i nie traci na świeżości. Eco tatuaż pozwala wyeliminować wszystkie opakowania (przede wszystko te plastikowe), w które jest pakowana żywność. Znak nanoszony na warzywo lub owoc za pomocą światła z lasera nie uszkadza komórek, a jedyną zmianą jest niewielka różnica w naturalnym pigmencie w miejscu oznakowania. Wszystkie informacje dotyczące produktu znajdziemy na jego skórce.

Technologia opisywana w tym artykule została opracowana przez firmę Laser Food w oparciu o program unijny „Eco-innovation”. W naszym kraju pierwszymi produktami, które zostałe oznakowane ekologicznym tatuażem były seler oraz dynia piżmowa z linii BIO Organie w sklepach Lidl w 2019 roku.

Dlaczego firmy powinny wdrażać natural branding?

Przede wszystkim dlatego, że jest to niesamowita oszczędność ogromnej ilości plastiku. Dzięki wdrożeniu tej techniki oznakowania produktów szacuje się, że na jedną linie produkcyjną dla jednego klienta można oszczędzić aż 750 000 jednostek opakowań, czyli 1 t plastiku. Co ciekawe ilości ta mierzona w emisji CO2 odpowiada przejechaniu przez jeden, przeciętny samochód 1,3 razy dookoła świata. Oprócz tego natural branding, czyli tatuaż eco uniemożliwia nieuczciwym przedsiębiorstwom oszukiwania klientów poprzez zmianę etykiet na produktach. Konsument widząc w sklepie warzywo bądź owoc z takim tatuażem ma pewność, co do jego jakości i pochodzenia bio. Metoda ta, to zdecydowanie wielkim przełom na rynku w kwestii żywności w Polsce. Możemy mieć gwarancję, że kupowane przez na produkty ekologiczne rzeczywiście są zgodne z całą ideą eco. Opisywana technologia może pomóc producentom oraz sprzedawcom detalicznym w poprawieniu reputacji i opinii w zakresie ochrony środowiska. Istotną kwestią jest też sprawa finansowa. Jest to zdecydowanie tańsza metoda, bo system eliminuje potrzebę zastosowania nieekonomicznych opakowań plastikowych czy papierowych, a także klejów, tuszy bo używa tylko światła.