Tarot Online

Naturalne suplementy, które warto stosować

Obecnie na rynku dostępna jest ogromna ilości suplementów. Wiadomo, że jest to jeden ze sposobów na dbanie o własne zdrowie. Jakie suplementy powinniśmy stosować? Które z nich są najbardziej naturalne?

Superfoods

Czy Superfoods są suplementami diety? Warto wiedzieć, że nie są to kapsułki, które można kupić w aptece. Są to naturalne, niezwykle bogate we właściwości odżywcze produkty spożywcze. Lista jest bardzo długa, a w jej skład wchodzą różne warzywa, owoce, ziarna, oleje, białka.

Są to np. awokado, jeżyny, papaja, szpinak, buraki, czosnek, jagody goji, orzechy włoskie, nasiona chia, surowe kakao, kasza jaglana, spirulina itd.

Słońce

Ponad 90% polaków ma niedobór witaminy D, za której to produkcję odpowiada słońce. Jest ona niezwykle ważna dla odpowiedniego funkcjonowania organizmu oraz potrzebna do dobrego samopoczucia. Jej niedobór może mieć poważne konsekwencje np. choroby serca, nadciśnienie tętnicze, infekcje, cukrzyca, osteoporoza, a nawet nowotwory złośliwe. Zaleca się stosowanie suplementu witaminy D, a zwłaszcza w okresach jesiennozimowych, gdy nie jesteśmy w stanie dostarczyć witaminy w sposób naturalny. Zaledwie 15 minut ekspozycji na mocnym słońcu wystarczy. Osoby, które miewają depresyjne nastroje, powinny stosować suplement witaminy D przez cały rok.

Zioła

Ziołolecznictwo jest znane nie od dziś. Kiedyś nie było aptek, a ludzie radzili sobie w sposób ludowy, szukając rozwiązania w naturze. W trawach można znaleźć wiele cudownych suplementów, które zniwelują wiele dolegliwości zdrowotnych. Najczęściej są stosowane jako napary, syropy, tabletki.

Oto kila z nich:

Melisa-uspokojenie,

Bratek, czyli fiołek trójbarwny-problemy z cerą,

Mięta-bóle żołądka,

rumianek-właściwości antyseptyczne,

Krwawnik pospolity-uniwersalny środek leczniczy,

Kwiat lipy-dobre na przeziębienie, kaszel, działa rozkurczowo.

Gotu kola inaczej wąkrotka azjatycka. Jest stosowana od wieków w Ajurwedzie, czyli indyjskiej medycynie naturalnej. Ma wiele pozytywnych właściwości między innymi ma pozytywny wpływ na pamięć oraz koncentrację, pozwala zmniejszyć niepokój w sytuacjach stresowych, przyczynia się do rozwoju mózgu, ma właściwości odmładzające, antydepresyjne, ma pozytywny wpływ na wiele dolegliwości, jaki i stanów chorobowych skóry, pęcherza, przewodu pokarmowego. Ma też właściwości przeciwnowotworowe.

Ważne dla wegeludzi

Witamina B12, która występuję tylko w produktach odzwierzęcych (mięso, ryby, jajka, nabiał itp.), jest bardzo ważna dla organizmu. Nie bez powodu nazywana jest „czerwoną witaminą” gdyż reguluje produkcję czerwonych krwinek, metabolizm białek, węglowodanów czy tłuszczy. Ta witamina wpływa na pracę całego organizm, a zwłaszcza na układ krwionośny i nerwowy. Osoby będące na diecie wegetariańskiej bądź wegańskiej są poważnie narażone na niedobory, dlatego powinny pamiętać o zażywaniu suplementu witaminy B12. Poważne niedobory mogą mieć nieprzyjemne konsekwencje. Depresyjny nastrój, drażliwość, częste infekcje, problemy z pamięcią to najdelikatniejsze skutki.

Magnez

W czasach ciągłego stresu i zapracowania jesteśmy narażeni na niedobory magnezu. Nagłe skurcze mięśni, potliwość, stres, rozdrażnienie, wypadanie włosów to tylko niektóre symptomy niedoborów. W konsekwencji może to prowadzić do niedokrwienia mięśnia sercowego lub zaburzeń jego rytmu. Magnez ma działanie uspokajające i antydepresyjne. Warto więc stosować odpowiednie apteczne suplementy, wspomóc się gorzką czekoladą lub szpinakiem, kaszą gryczaną. Dobrym sposobem jest też picie wody mineralizowanej. Powinna ona mieć ponad 50 mg na litr.

Kwasy tłuszczowe omega-3

Osoby na restrykcyjnej diecie mogą ograniczać spożycie tłuszczów. Nie jest to wcale rozsądne, gdyż jest to bardzo ważny element dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zdrowe tłuszcze działa przeciwnowotworowo, obniża poziom złego cholesterolu, wspomaga pracę serca. Na dodatek, jeśli chcesz mieć piękną cerę, zdrowe włosy oraz paznokcie to jak najbardziej należy pamiętać o Omega 3. Dostępna jest w wielu rybach (np. łosoś, sardynki, pstrąg), olejach, nasionach chia, jajkach. Oczywiście można też wybrać dobrej jakości suplement w tabletkach lub płynie. Jest bardzo ważna również dla kobiet w ciąży oraz do prawidłowego rozwoju dzieci.