in

Eko Marketing nowym trendem w Digital Marketingu – Sprawdź, czym jest zielony marketing i jak się poprzez niego promować!

Eko Marketing nowym trendem w Digital Marketingu - Sprawdź, czym jest zielony marketing i jak się poprzez niego promować!

Eko marketing to jeden z najprężniejszych trendów w reklamie i promocji marki. Dzieje się tak ze względu na rosnącą świadomość ekologiczną oraz realną chęć klientów na kupowanie produktów bezpiecznych dla natury. W takiej sytuacji bardzo prosto możemy budować swój wizerunek na ekologii i środowisku oraz promować się jako marka która również jest EKO – chwaląc się swoimi działaniami na rzecz ochrony środowiska. W tym tekście przedstawiamy dokładnie, czym jest zielony marketing, dlaczego warto go stosować i jak to robić. Podpowiadamy też, dlaczego jest on obecnie aż tak skuteczny.

Czym jest eko marketing?

Eko marketing to jeden z najnowszych trendów w marketingu ogólnie. Zakłada on promowanie swojej marki poprzez promowanie postaw ekologicznych oraz działanie zgodnie z zasadami ochrony środowiska. Ten rodzaj marketingu polega na prezentowaniu eko postawy marki oraz rzeczywistym zastosowaniu odpowiednich rozwiązań, które są przyjazne naturze. Z tej formy marketingu skorzystać mogą wszystkie firmy z różnych branż — nawet tych nieekologicznych dbając odpowiednio o środowisko. Ogólnie istnieje wiele różnych sposobów promowania się poprzez zielony marketing.

Eko marketing powstał w odpowiedzi na rosnącą świadomość klientów oraz odbiorców. Dzięki niemu możemy trafiać bezpośrednio do osób, które kupują jedynie ekologiczne produkty oraz zwiększać sprzedaż poprzez kreowanie ogólnie pozytywnego wizerunku. Obecnie coraz więcej klientów zwraca uwagę na to, jak działa dana firma, jakie produkty oferuje oraz jak je wytwarza. Eko marketing może być stosowany z różną intensywnością oraz jako główna strategia marketingowa lub dodatkowa — uzupełniająca. Promowanie marki w stylu eko oferuje również coraz więcej agencji reklamowych. Usługa ta jest już na tyle popularna, że możemy bez większych problemów zlecić ją takim agencjom.

Dlaczego warto go stosować?

Eko marketing stosować warto z kilku powodów. Z pewnością jest to możliwość dotarcia do nowych klientów oraz odbiorców. Środowisko klientów eko jest dość hermetyczne i nie kupują oni zbyt często produktów, które nie są tworzone przez marki sprzyjające ekologii. Jeśli sami staniemy się eko i zaczniemy produkować takie towary czy oferować usługi, pewnością zyskamy wielu nowych odbiorców. Promowanie się i zmienianie w stronę eko jest również perspektywiczne. Trend ten z pewnością będzie się rozwijał, a marki eko szczególnie skorzystają na tym. Sama postawa pro ekologiczna jest odbierana niezwykle pozytywnie, więc promując się w taki sposób nawet w najmniejszym stopniu, możemy zyskać na popularności i pozytywnym wizerunku.

Jedną z największych korzyści eko marketingu jest też wprowadzanie pozytywnych zmian w funkcjonowaniu naszej firmy. Aby móc zastosować zielony marketing, musimy przynajmniej w najmniejszym stopniu stać się nieco bardziej ekologiczni, dlatego stosując go, możemy zarówno promować własną markę i robić to pomagając naszej planecie. Plus ten będzie szczególnie ważny dla wizjonerów i osób, które miały problem z pogodzeniem biznesowej rzeczywistości i dbałości o ekologię. Sam eko marketing nie jest trudny we wprowadzeniu (o tym poniżej). Możemy korzystać z niego w różnym stopniu i w bardzo elastyczny sposób.

Jak stosować eko marketing?

Jeśli zdecydowaliśmy się już skorzystać z eko marketingu, mamy kilka możliwości na to. Pierwszą z nich jest stworzenie produktów, które będą same w sobie ekologiczne. W myśl tej zasady możemy handlować czy sprzedawać jedynie produkty, które są korzystne i bezpieczne dla środowiska. Jeśli samodzielnie je tworzymy, możemy robić to w sposób ekologiczny i z ekologicznych produktów. Jeśli nasze produkty będą przyjazne środowisku, będziemy mogli sprzedawać je pod takim hasłem lub reklamować odpowiednio podkreślając tę informację.

Drugim sposobem na promowanie się przy pomocy eko marketingu jest organizowanie dodatkowych akcji, eventów czy inicjatyw. Z pewnością takie wydarzenia — szczególnie “eko” zwrócą uwagę wielu osób oraz zdobędą ich poparcie. Ciekawym rozwiązaniem jest przeznaczanie np. złotówki ze sprzedaży każdego produktu na ratowanie lasów czy inne cele ekologiczne. W myśl eko marketingu możemy organizować pogadanki dla dzieci czy pikniki, na których będziemy jako marka promować ekologię. Wszystkie te działania sprawią, że nasza marka będzie dużo bardziej rozpoznawalna i kojarzona można pozytywnie. W internecie możemy zorganizować również zbiórki czy inicjatywy w mediach społecznościowych, wykorzystując eko marketing do promowania własnej marki.

Kolejną metodą jaką możemy zastosować przy okazji eko marketingu, są działania stricte reklamowe. Będą one opierały się na różnych tradycyjnych formach reklamy np. na FB, w Google czy artykułach sponsorowanych. Reklamy naszej marki jednak będą ściśle powiązane z ekologią oraz będzie w nich jasno określone, iż nasza marka jest eko i działa dbając o środowisko. Publikując reklamę, która ma być wykonana w stylu eko marketingu, motywem przewodnim będą właśnie kwestie związane z ekologią. Mogą one wpływać na emocje odbiorców, zawierać elementy związane z naturą czy przedstawiać naszą markę właśnie pod kątem eko.

Sprawdź idealne do promocji i strategii eko marketingu – gadżety ekologiczne na zamówienie: https://globalgift.pl/199-gadzety-ekologiczne

Kolejnymi działaniami, poprzez które możemy promować naszą firmę w stylu eko są np. współprace z poszczególnymi firmami. Możemy współpracować z nimi np. jako partnerzy lub oferować swoje usługi firmom, które obecnie nie dbają o środowisko i korzystają z usług nieekologicznych.

Eko marketing nie może być wymuszony!

Ostatnią kwestią, którą należy poruszyć przy temacie eko marketingu, jest ta odnośnie szczerości takich działań. Eko marketing jest strategią marketingową, która nie może bazować na sztucznym wymuszaniu takich postaw. Aby go zastosować, nasza firma czy marka musi — nawet w najmniejszym stopniu kierować się zasadami ekologii lub dbać o środowisko. Eko marketing polega na promowaniu pozytywnych postaw naszej firmy i docieraniu do klientów w ten sposób, a nie na sztucznym ich kreowaniu. Odbiorcy, jeśli zauważą fałsz lub niespójność, z pewnością nie ocenią pozytywnie naszej firmy. Jeśli więc chcemy stosować eko marketing, musimy mieć ku temu powody. Jeśli ma być on sztucznie wymuszony, zdecydowanie warto z niego zrezygnować i promować się w inny sposób.

Naleśniki inaczej

Naleśniki inaczej

Dlaczego warto mieć ogródek warzywny?

Dlaczego warto mieć ogród warzywny?